Stravovací návyky / Eating habits

by February 19, 2012 0 comments
Napsat tenhle příspěvek je docela těžké, velmi dlouho jsem uvažovala, jak to vlastně napsat. Bála jsem se, že když to zveřejním, budu působit dojmem nějaké bláznivé hloupé ženské, která nemá sílu bojovat se svoji slabou vůlí. Ale tak to není :) Uvědomila jsem si, že tohle téma je pro mě skutečné důležité a nakonec jsem našla sílu, jak tuhle bitvu vyhrát. A chci se o tu zkušenost podělit, protože si myslím, že nejsem sama, kdo takhle bojuje a doufám, že pomůžu i někomu dalšímu, udělat ten správný krok kupředu a osvobodit se.
Stejně jako většina dalších holek nemám vážnou poruchu příjmu potravy - ani anorexii, ani bulimii. Ale stačí to k tomu, abych skutečně neměla žádný problém? Poslední dobou si uvědomuju, že moje stravovací návyky jsou pro mě celkem velký problém. Moje rozhodování se odvíjí hlavně od emočního stavu, hlavně, pokud mě něco trápí, štve, nebo mám jinak blbou náladu. A tahle špatná rozhodnutí ohledně jídla vedou pochopitelně k ještě víc blbé náladě, protože si je pak vyčítám. A celý tenhle začarovaný kruh je dost vyčerpávající pro mě i pro moje tělo, i když si to třeba tolik neuvědomuju.
Už jsou to skoro tři týdny, co jsem se rozhodla, že s tím chci přestat. Chci to celé zastavit, vystoupit. Určitě to totiž není ani zdravé ani pohodlné. Koupila jsem si knížku pro "závislé na jídle": Skinny Thinking: Five Revolutionary Steps to Permanently Heal Your Relationship With Food, Weight, and Your Body
Nenechte se zmást růžovou obálkou, je to dost dobrá knížka :)

A už se cítím o dost líp! Přehodnotila jsem svůj vztah k jídlu skutečně hodně a věřím, že časem budu schopná vidět celou pravdu o mém vztahu k jídlu a nebudu s ním mít už vůbec žádné potíže - snad napořád. Konečně mi dochází skutečný význam toho jíst, aby člověk žil a ne žít, aby jedl :)
Pokud máte pocit, že váš vztah s jídlem není úplně v pořádku, jednoduchý a efektivní, nejíte jen z hladu, ale taky z emočních důvodů, máte výčitky, určitě zkuste situaci řešit, uleví se vám. Není to nic těžkého, zvládnete to! Je to všechno jen ve vaší hlavě!

Well, it's a little bit hard to write this one. I had been considering this post very carefully. I had been afraid that by publishing this post I would give the impression of crazy stupid women who has no power to fight with her weak will. But that's not true! I realized that this is the area of knowledge and experiences that is important for me and I have found the will to win this game. And I want to share this experience with you to help some of you who needs it to make the same huge step forward and set yourself free.

As the most of other women and girls I don't have any serious problem with eating disorder. I don't have an anorexia nor bulimia. But are these facts sufficient for not having an eating disorder? I realized that my eating habits and decisions what to eat and how much of it is a big issue for me. My decisions have been controlled by my emotions very often and especially by the negative ones. And that obviously led to more negative emotions. This whole circle of events has been terribly exhausting for me and for my body even I haven't realized it much.

It's been about three weeks now since I had decided that I want to stop this. It is certainly not healthy nor comfortable. I have bought a book for "food addicted":

Skinny Thinking: Five Revolutionary Steps to Permanently Heal Your Relationship With Food, Weight, and Your Body
Don't get confused by the pink cover. It's quite smart book .)

And I feel much much better! I revised my relation ship with food a lot and I believe that by the time I would be able to see the whole true about the food and I would feel easy and comfortable about the food again and hopefully forever :)

If you feel that your relationship with food is not right, simple and efficient, you are emotional eater and feel reproaches often don't hesitate and solve the situation right now. It's no big deal. You can do it! It's all just inside of your head.

0 comments:

Post a Comment